Katja Kuščer, Petra Bevek, dr. Igor Pesek, MIZŠ; dr. Andrej Brodnik, FRI; dr. Michal Rybár, Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic; dr. Michael E. Caspersen, Aarhus Universitet; Lidija Kralj, European Schoolnet
Evropsko omrežje Eurydice je septembra objavilo tematsko študijo z naslovom »Informatics education at school in Europe«, ki preučuje, kako je informatika kot posebna disciplina vključena v poučevanje v Evropi v primarnem in splošnem sekundarnem izobraževanju. Je informatika kot veda sploh umeščena v programe vzgoje in izobraževanja? Kdaj se učenci začnejo spoznavati z njo? Na kaj se osredotoča poučevanje v šoli? Ali se od učiteljev zahteva posebna kvalifikacija? V poročilu je zajetih 10 področij poučevanja informatike: podatki in informacije, algoritmi, programiranje, računalniški sistemi, omrežja, vmesnik človek–sistem, razvoj in oblikovanje, modeliranje in simulacija, ozaveščanje in opolnomočenje, varnost in zaščita. Študija v središče ne postavlja digitalnih kompetenc, temveč računalništvo in informatiko kot posebno vedo ter umeščanje temeljnih znanj računalništva in informatike v poučevanje.
Po kratki predstavitvi študije bomo na okrogli mizi preverili, kam se umešča Slovenija v primerjavi z drugimi državami ter poslušali izkušnje treh drugih držav. Na Danskem informatika v primarno in nižje sekundarno izobraževanje sploh ni vključena kot posebna disciplina, v višjem sekundarnem izobraževanju pa je vključena v druge predmete. Na Hrvaškem imajo učenci možnost izbire predmeta v primarnem izobraževanju in obvezni predmet v 5. in 6. razredu. Slovaška se poučevanja informatike loteva skozi obvezni predmet za vse učence od 1. do 8. razreda. Okrogla miza bo potekala v angleškem jeziku.
V razpravi, ki jo bo moderirala Petra Bevek, bodo sodelovali dr. Igor pesek, vodja službe za digitalizacijo izobraževanja na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, dr. Andrej Brodnik, predsednik RINOS in poročevalec pri študiji, Fakulteta za računalništvo in informatiko v Ljubljani, dr. Michal Rybár, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (Slovaška), dr. Michael E. Caspersen, Aarhus Universitet (Danska) in Lidija Kralj, European Schoolnet, poročevalka pri študiji s hrvaške enote.
Dr. Igor Pesek is head of service for digitalization of education at the Ministry of education, science and sport.
Dr. Andrej Brodnik is professor at Faculty of Computer and Information Science, University of Ljubljana and Faculty of Mathematics, Natural Sciences and Information Technologies, University of Primorska, and head of the expert working group for inclusion basic contents of informatics RINOS.
Dr. Michael E. Caspersen is honorary professor for Department of Computer Science at Aarhus University and appointed special adviser on digital education and skills for Executive Vice President of the European Commission, Margrethe Vestager.
Lidija Kralj is Senior Analyst and adviser at European Schoolnet, project leader for reforms in education, EC expert in AI & hyflex education.
Dr. Michal Rybár is state advisor at the Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic.